Strik 12 par strømper i 2013

Strik mindst 1 par pr. måned

Jeg har fået lidt sponsorgaver som jeg trækker lod om.

For at deltage skal du:

1. Blogge et indlæg med billede af dine strømper.
2. Skrive i etiket HVEM du er..

Der trækkes gevinster hver mdr..
(fra de indlæg der er blogget i den pågældende mdr.)

Om de er ensfarvet, stribet eller med mønster bestemmer du

Jeg glæder mig til at se lige så mange strømper i år som i 2012.

Mange hilsner Anja


torsdag den 31. januar 2013

Tanternes januar sokker

I dag fik jeg meldt mig til.

Bagefter lagde jeg sidste hånd på endnu et par sokker til veninden, der havde klaget over, at det var svært at holde fødderne varme når sokkerne ind imellem skulle vaskes. Mest fordi hun ikke ville smide dem i tørretumbleren.


Denne gang fik jeg rigtig set dem på, og må konstatere, at den facon jeg altid strikker og er så glad for, fordi den passer nøjagtigt til min fod, passer forfærdelig dårlig til venindens fødder. Hvis jeg havde haft øje for det lidt tidligere, havde jeg eksperimenteret med en anden type hæl og tå.

Til gengæld lykkedes det over al forventning at lave et par varme sokker. Efter en time måtte hun tage dem af, for ikke at koge helt over.
Måske skyldes det, at jeg for første gang har strikket det farveskiftende garn sammen med Brugsens strømpegarn.

Brugsens garn er lidt tykkere end jeg er vant til, så et nøgle garn rakte ikke.
For ikke at købe til lager havde jeg i første omgang kun købt et nøgle. Men da jeg skulle hente endnu et, rakte standhaftigheden ikke, så nu har jeg fået næsten 2 nøgler rødt garn på lager.

Ingen kommentarer: